Energie in Beweging

22 mei 2026

Aanmeldingen voor het internationale symposium „Energie in beweging“ op 2 juni 2026 in Enschede zijn nog steeds mogelijk. Ook het Interreg-project Energie Booster is bij het evenement vertegenwoordigd.

Het symposium wordt georganiseerd door Saxion, samen met verschillende partners en initiatieven uit het Duits-Nederlandse grensgebied. Ook de projectpartners van Energie Booster – ROC van Twente, HWK Münster, BTZ Osnabrück en Saxion – nemen deel aan het evenement.

Bezoekers kunnen rekenen op een gevarieerd programma met workshops, praktijkvoorbeelden en lezingen over de energietransitie, duurzame innovaties en de arbeidsmarkt van morgen. Een bijzonder hoogtepunt is de lezing van futuroloog Katja Schipperheijn over de invloed van AI op de arbeidsmarkt. Daarnaast zijn er tijdens het evenement Duitse tolken beschikbaar.

Het Interreg-project Energie Booster informeert op locatie over zijn grensoverstijgende activiteiten ter ondersteuning van de energietransitie in de Duits-Nederlandse grensregio.

📍 2 juni 2026 | 09.30–16.30 uur
📍 Stadcampcus Connect-U, Ariënsplein 1, Enschede

Meer informatie en aanmelding:

https://www.saxion.nl/events/2026/juni/energie-in-beweging

Partner

Socials

Wij op sociale media